Colleen Bell az Egyesült Államok nagykövetasszonya nyitotta meg az Önkéntes Központ Alapítvány szervezésében tartott PRO BONO a társadalmi innovációért – című interaktív konferenciát, melyre 2015. február 23-án a KPMG Konferencia központban került sor.

 

 

A klasszikus önkéntes tevékenységek mellett, Magyarországon is egyre nagyobb teret nyer a szaktudáson alapuló és a pro bono (önkéntesség). Folyamatosan nő azok száma, akik felismerik, hogy a pro bono, mind a vállalat, mind a fogadó helyek számára magas hozzáadott értéket képvisel. A pro bono formában nyújtott tanácsadás és szakmai segítség, komoly szaktudást jelent a fogadó szervezeteknek, a legtöbb esetben olyan területeken, melyeken a szervezetek a szolgáltatások piaci árát nem tudnák megfizetni. A hazai vállalatok magasan képzett munkatársai, így igen értékes szervezet- és menedzsmentfejlesztési támogatást biztosíthatnak a hazai civil szervezetek számára. E tudásnak a civil szektorba való áramlása rendkívüli jelentőséggel bír. A pro bono projektek egyúttal kiváló tanulási és fejlődési lehetőséget kínálnak a vállalatok számára is, azaz a fejlődés kölcsönös lehet, továbbá a vállalaton belüli tehetséggondozás és motiváció-erősítés fontos eszközévé is válhat. A pro bono projektek révén a munkatársak olyan helyzetekbe kerülhetnek, melyek újszerű megközelítést igényelnek, illetve amelyek közelebb viszik őket bizonyos társadalmi problematikák jobb megértéséhez. Tapasztalataink alapján, a hazai nagyvállalatok vezetői közül számosan nyitottak a pro bono önkéntesség kínálta lehetőségekre, de a legtöbb cégnél még nem indult el a terület fejlesztése. A pro bono projektek beemelése a hagyományos vállalati önkéntes programok mellé mindannyiunk közös érdeke.

 

 

A Pro bono a társadalmi innovációért eseményen a vállalati és a civil szféra több mint 100 képviselője jelent meg. A színvonalas előadások után a konferencia résztvevői kérdéseket tettek fel a magyar és külföldi előadóknak. A teremben ülők hallhattak a Pro bono előnyeiről és kihívásairól a reklámipar számára, a pro bono építéséről, platformjairól és hatásméréseiről is. Továbbá amerikai és német példákat ismerhettek meg pro bono  tevékenységekről. Elhangzott többek között Jenny Lawson a Points of Light Foundation elnökhelyettesétől, hogy a Pro Bono tevékenységek által nagymértékben megnő a munkatársak lojalitása a cégükhöz valamint többszörösére nőnek az emberi kompetenciák és képességek. Egy magyarországi nagyvállalat szemszögéből világította meg a Pro Bono jelentőségét Gábor Zoltán a GE Magyarország regionális vezetője, akinek a tapasztalatai alapján az a legfontosabb, hogy rászánjuk magunkat a vállalati önkéntességre és utána beleszeretünk. Egy jó vállalati önkéntes és Pro bono programhoz nagyon fontos a vezetők elköteleződése. Joel Bashevkin, ügyvezető igazgató, Taproot Foundation (San Francisco, USA): A pro bono ereje, globális trendek és jó gyakorlatok c. előadásában megosztotta a hallgatókkal, hogy a Taproot mit tanult a prob bono kapcsán. Kiemelte, hogy ez a fajta önkéntes tevékenység az összes szociális területen is nagyon jól tud működni és, hogy a pro bono értéket teremt és értéket hoz a világba. A kellemes hangulatban töltött nap során még nagyon sok hasznos információ hangzott el azok számára, akik megjelentek és e témában tájékozódni és fejlődni szeretnének. Bízunk benne, hogy az esemény hozzájárult annak elősegítéséhez, hogy a közeljövőben minél többen kialakíthassák a szervezetük vagy cégük számára leginkább testhezálló Pro Bono programot.

 

 

A konferencia programjáról és az előadókról a www.prokonf.hu oldalon lehet tájékozódni

 

Köszönjük támogatóinknak, hogy lehetővé tették a konferencia létrejöttét!