November 20-án
megvalósításra került az első kreatív pro bono maraton KreatON címmel az
Önkéntes Központ Alapítvány (ÖKA) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek
Szövetsége (MAKSZ) szervezésében. Az esemény keretében öt civil szervezet
kapott kommunikációs, design és webes támogatást hazai vezető reklám és
kommunikációs ügynökségi csapatoktól.
A probonomaraton.hu
oldalon meghirdetett pályázat révén kiválasztott öt szervezet és a segítséget felajánló
hét ügynökség képviselői, kora reggel gyülekeztek a Design Terminálban. A
maraton reggel kilenckor kezdődött, amelyen az előzetesen egyeztetett célok
mentén indították el a munkát a csapatok. A nap során kommunikációs, üzleti,
adományszervezési és kampány stratégiák kerültek részletesen kidolgozásra. A
nap sajátossága volt, hogy csak ténylegesen megvalósuló projekteken dolgoztak
az ügynökségi csapatok, melyekkel mindenki találkozhat a közeljövőben.
A szervezetek
és az ügynökségi munkatársakból álló csapatok az alábbi témák mentén dolgoztak
és értek el komoly eredményeket, melyeket a csapatok külön-külön ismertették a
nap végén.
Skool - Technológiai Oktatásért Alapítvány, TEN Media / Local Time PR
A szervezet Tech Queens kampányának részletes
kidolgozása valósult meg, mely a programozás iránt nyitott fiatal lányok
számára mutat fel követendő példaképeket, az informatikai szektor női vezetőinek
bevonásával.
Egy Csepp Figyelem Alapítvány, Isobar Budapest
A cukorbetegséggel kapcsolatos felvilágosító
tevékenység bevezetése az óvodák világába volt az alap ötlet. E mellett a nap
során egy komplex üzleti modell és mintegy 4 db lehetséges kommunikációs
kampány ötlet kidolgozása valósult meg.
Fogadj Örökbe Egy Macit Alapítvány, Young & Rubicam Budapest
Az alapítvány által bérbe vett Vörösmarty Moziban
létrehozandó integrált foglalkoztatás elvén működő rendezvényhelyszínnel kapcsolatos
kommunikációs és kampány ötletek rendszerezése, előkészítése és kidolgozása
valósult meg.
Slow Budapest Egyesület, Artificial
Group / Uniomedia
A szervezet honlapjának megújítása mellett, az
egyesület filozófiájához kapcsolódó belassulós figyelemfelhívó kampány ötletek
kerültek részletesen kidolgozásra, 2016 a „képeslap éve” mottó alatt.
BAGázs Közhasznú Egyesület, Springer &
Jacopy Budapest
A Bagon működő
egyesület 2016-os 1%-os adománygyűjtési kampányának előkészítése és kidolgozása
indult el.
Az esemény
bizonyította, hogy megfelelő előkészületek mellett, a kreatív maraton
Magyarországon is sikeres lehet. A
kiválasztott szervezetek egytől egyig visszajelezték, hogy nem számítottak arra,
hogy ennyire komplex segítséget kaphatnak, ráadásul egy nap keretei közé
sűrítve.
Az ügynökségek
munkatársai jelezték, hogy komoly hozzáadott értéket képviseltek a társadalomi
ügyek, a csoportos munkaforma és a maraton által biztosított inspiratív közeg. Az
ügynökségek közül többen is ígéretet tettek arra, hogy a támogatott
szervezetekkel az esemény után is fenntartják a munkakapcsolatot.