November 20-án megvalósításra került az első kreatív pro bono maraton KreatON címmel az Önkéntes Központ Alapítvány (ÖKA) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) szervezésében. Az esemény keretében öt civil szervezet kapott kommunikációs, design és webes támogatást hazai vezető reklám és kommunikációs ügynökségi csapatoktól.  

 

A probonomaraton.hu oldalon meghirdetett pályázat révén kiválasztott öt szervezet és a segítséget felajánló hét ügynökség képviselői, kora reggel gyülekeztek a Design Terminálban. A maraton reggel kilenckor kezdődött, amelyen az előzetesen egyeztetett célok mentén indították el a munkát a csapatok. A nap során kommunikációs, üzleti, adományszervezési és kampány stratégiák kerültek részletesen kidolgozásra. A nap sajátossága volt, hogy csak ténylegesen megvalósuló projekteken dolgoztak az ügynökségi csapatok, melyekkel mindenki találkozhat a közeljövőben.

 

 

A szervezetek és az ügynökségi munkatársakból álló csapatok az alábbi témák mentén dolgoztak és értek el komoly eredményeket, melyeket a csapatok külön-külön ismertették a nap végén.

 

 

Skool - Technológiai Oktatásért Alapítvány, TEN Media / Local Time PR

A szervezet Tech Queens kampányának részletes kidolgozása valósult meg, mely a programozás iránt nyitott fiatal lányok számára mutat fel követendő példaképeket, az informatikai szektor női vezetőinek bevonásával.

 

Egy Csepp Figyelem Alapítvány, Isobar Budapest

A cukorbetegséggel kapcsolatos felvilágosító tevékenység bevezetése az óvodák világába volt az alap ötlet. E mellett a nap során egy komplex üzleti modell és mintegy 4 db lehetséges kommunikációs kampány ötlet kidolgozása valósult meg.

 

Fogadj Örökbe Egy Macit Alapítvány, Young & Rubicam Budapest

Az alapítvány által bérbe vett Vörösmarty Moziban létrehozandó integrált foglalkoztatás elvén működő rendezvényhelyszínnel kapcsolatos kommunikációs és kampány ötletek rendszerezése, előkészítése és kidolgozása valósult meg.

 

Slow Budapest Egyesület, Artificial Group / Uniomedia

A szervezet honlapjának megújítása mellett, az egyesület filozófiájához kapcsolódó belassulós figyelemfelhívó kampány ötletek kerültek részletesen kidolgozásra, 2016 a „képeslap éve” mottó alatt.

 

BAGázs Közhasznú Egyesület, Springer & Jacopy Budapest

A Bagon működő egyesület 2016-os 1%-os adománygyűjtési kampányának előkészítése és kidolgozása indult el.

 

Az esemény bizonyította, hogy megfelelő előkészületek mellett, a kreatív maraton Magyarországon is sikeres lehet.  A kiválasztott szervezetek egytől egyig visszajelezték, hogy nem számítottak arra, hogy ennyire komplex segítséget kaphatnak, ráadásul egy nap keretei közé sűrítve.

 

Az ügynökségek munkatársai jelezték, hogy komoly hozzáadott értéket képviseltek a társadalomi ügyek, a csoportos munkaforma és a maraton által biztosított inspiratív közeg. Az ügynökségek közül többen is ígéretet tettek arra, hogy a támogatott szervezetekkel az esemény után is fenntartják a munkakapcsolatot.

 

A szervezők köszönettel tartoznak a Design Terminálnak, mely befogadta az eseményt, illetve a többi támogatónak, melyek felajánlásaikkal segítették a program magas színvonalú megvalósítását: Bortársaság, Coca Cola HBC Magyarország, Fruccola Étterem, TESCO Global Áruházak, Vodafone Magyarország Alapítvány illetve a Bors, Gólem és a Rezer Ser Sörfőzdék.

 

Képek az eseményről itt láthatóak.

Video az eseményről.

ÖKA külső menü